Sunday, July 10, 2011

Minggu 27 (4hb – 8hb Julai 2011 )

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

4hb Julai 2011

Isnin

08.15 – 09.25

6AK2

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF

Bab 9 Persaingan tak sempurna.

Penentuan output keseimbangan dan pasaran persaingan bermonopoli.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Menentukan output keseimbangan jangka pendek dengan menggunakan gambar rajah.
  2. Membezakan tiga keadaan keseimbangan bagi pasaran persaingan bermonopoli.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menentakan output keseimbangan jangka pendek dan membezakan tiga keadaan keseimbangan tersebut.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

4hb Julai 2011

Isnin

09.45 – 10.55

4S4

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.1 Isi rumah

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Memahami maksud, peranan dan objektif isi rumah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam menyatakan peranan dan objektif isi rumah.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

4hb Julai 2011

Isnin

11.30 – 12.40

4S5

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.1 Isi rumah

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Memahami maksud, peranan dan objektif isi rumah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam menyatakan peranan dan objektif isi rumah.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

5hb Julai 2011

Selasa

07.05 – 08.15

6RK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Mendefinisikan permintaan dan menerangkan hukum permintaan.
  2. Menerangkan hubungan antara harga dengan kuantiti diminta melalui jadual.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menerangkan definisi permintaan dan hukum permintaan serta hubungan antara harga dengan kuantiti diminta melalui jadual.


 


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

5hb Julai 2011

Selasa

08.15 – 09.25

6RK2

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Mendefinisikan permintaan dan menerangkan hukum permintaan.
  2. Menerangkan hubungan antara harga dengan kuantiti diminta melalui jadual.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menerangkan definisi permintaan dan hukum permintaan serta hubungan antara harga dengan kuantiti diminta melalui jadual.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

5hb Julai 2011

Selasa

11.30 – 12.40

6AK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 9 Pasaran Tak sempurna

Pasaran persaingan bermonopoli – persaingan bukan harga.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Mendefinisikan persaingan bukan harga.
  2. Menerangkan jenis persaingan bukan harga.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat memahami jenis-jenis persaingan bukan harga yang dijalankan oleh pasaran bermonopoli.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

6hb Julai 2011

Rabu

07.05 – 08.15

4S4

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Menerangkan maksud permintaan dan hukum permintaan.
  2. Menyatakan tindak balas pengguna apabila harga berubah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam menyatakan tindak balas pengguna apabila harga berubah.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

6hb Julai 2011

Rabu

08.15 – 09.25

6AK2

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF

Bab 9 Pasaran Tak sempurna

Pasaran persaingan bermonopoli – persaingan bukan harga.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Mendefinisikan persaingan bukan harga.
  2. Menerangkan jenis persaingan bukan harga.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat memahami jenis-jenis persaingan bukan harga yang dijalankan oleh pasaran bermonopoli.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

7hb Julai 2011

Khamis

08.15 – 09.25

4S5

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Menerangkan maksud permintaan dan hukum permintaan.
  2. Menyatakan tindak balas pengguna apabila harga berubah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam menyatakan tindak balas pengguna apabila harga berubah.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

7hb Julai 2011

Khamis

09.45 – 10.55

6RK2

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

Membina keluk permintaan individu berdasarkan jadual.Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Mengaitkan KKP dengan masalah kekurangan, pilihan, kos lepas dan kecekapan ekonomi.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat membina keluk permintaan individu berdasarkan jadual.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

7hb Julai 2011

Khamis

10.55 – 12.05

6AK1

TAJUK

SUB-TAJUK


 


 

OBJEKTIF

Bab 9 Persaingan tak sempurna.

  1. Kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli
  2. Bandingakn pasaran persaingan bermonopoli, monopoli dan sempurna

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Membincangkan kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli.
  2. Membuat bandingkan di antara pasaran persaingan sempurna, monopoli dan bermonopoli.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menghuraikan kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli serta membuat perbandingan di antara tiga jenis pasaran yang telah dibelajari.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

8hb Julai 2011

Jumaat

07.05 – 08.15

6RK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Membina keluk permintaan individu berdasarkan jadual.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat membina keluk permintaan individu berdasarkan jadual.

No comments:

Post a Comment