Wednesday, July 20, 2011

Minggu 28 (11hb – 15hb Julai 2011 )

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

11hb Julai 2011

Isnin

08.15 – 09.25

6AK2

TAJUK

SUB-TAJUK


 

OBJEKTIF

Bab 9 Persaingan tak sempurna.

  1. Kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli
  2. Bandingakn pasaran persaingan bermonopoli, monopoli dan sempurna

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Membincangkan kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli.
  2. Membuat bandingkan di antara pasaran persaingan sempurna, monopoli dan bermonopoli.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menghuraikan kebaikan dan kelemahan pasaran persaingan bermonopoli serta membuat perbandingan di antara tiga jenis pasaran yang telah dibelajari.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

11hb Julai 2011

Isnin

09.45 – 10.55

4S4

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Melengkapkann jadual permintaan individu.
  2. Melukiskan keluk permintaan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dapat melengkapkan jadual dan lukisan keluk permintaan.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

11hb Julai 2011

Isnin

11.30 – 12.40

4S5

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Melengkapkann jadual permintaan individu.
  2. Melukiskan keluk permintaan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dapat melengkapkan jadual dan lukisan keluk permintaan.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

12hb Julai 2011

Selasa

07.05 – 08.15

6RK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Membezakan antara permintaan individu dan permintaan pasaran.
  2. Membina keluk permintaan pasaran daripada permintaan individu dengan menggunakan jadual dan gambar rajah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat membinakan keluk permintaan pasaran daripada permintaan individu dengan menggunakan jadual dan gambar rajah.


 


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

12hb Julai 2011

Selasa

08.15 – 09.25

6RK2

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Permintaan

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Membezakan antara permintaan individu dan permintaan pasaran.
  2. Membina keluk permintaan pasaran daripada permintaan individu dengan menggunakan jadual dan gambar rajah.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat membinakan keluk permintaan pasaran daripada permintaan individu dengan menggunakan jadual dan gambar rajah.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

12hb Julai 2011

Selasa

11.30 – 12.40

6AK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 9 Persaingan tak sempurna.

  1. Pasaran oligopoli.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Mendefinisikan, menghuraikan ciri pasaran oligopoli dan memberikan contoh.
  2. Menerangkan perbezaan ciri antara pasaran oligopoli dengan pasaran persaingan bermonopoli.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat memahami ciri-ciri pasaran oligopoli dan perbezaannya dengan pasaran persaingan bermonopoli.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

13hb Julai 2011

Rabu

07.05 – 08.15

4S4

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Merumuskan hubungan antara harga dengan kuantiti yang diminta berdasarkan jadual dan keluk yang dilukiskan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam merumuskan hubungan antaran harga dengan kuantiti yang diminta berdasarkan jadual dan keluk yang dilengkapkan.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

13hb Julai 2011

Rabu

08.15 – 09.25

6AK2

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 9 Pasaran Tak sempurna

Pasaran persaingan bermonopoli – persaingan bukan harga.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Mendefinisikan persaingan bukan harga.
  2. Menerangkan jenis persaingan bukan harga.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat memahami jenis-jenis persaingan bukan harga yang dijalankan oleh pasaran bermonopoli.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

14hb Julai 2011

Khamis

08.15 – 09.25

4S5

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Topik 3 Isi rumah sebagai pengguna.

3.2 Permintaan

Di akhir P&P, pelajar akan dapat :

  1. Merumuskan hubungan antara harga dengan kuantiti yang diminta berdasarkan jadual dan keluk yang dilukiskan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Semua pelajar dalam merumuskan hubungan antaran harga dengan kuantiti yang diminta berdasarkan jadual dan keluk yang dilengkapkan.


 


 


 


 


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

14hb Julai 2011

Khamis

09.45 – 10.55

6RK2

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Membezakan di antara perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menghuraikan perbezaan di antara perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

14hb Julai 2011

Khamis

10.55 – 12.05

6AK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 10 Permintaan dan penawaran faktor pengeluaran.

Permintaan dan penawaran faktor pengeluaran.

Di akhir P&P, pelajar akan dapat:

  1. Menjelaskan tentang permintaan faktor pengeluaran dan teori daya pengeluaran sut.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan permintaan faktor pengeluaran dan teori daya pengeluaran sut.


 

TARIKH

HARI

MASA

TINGKATAN

15hb Julai 2011

Jumaat

07.05 – 08.15

6RK1

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

Bab 3 Permintaan, penawaran dan keseimbangan pasaran.

  1. Perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.

Di akhir P&P, pelajar dapat

  1. Membezakan di antara perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.

AKTIVITI

Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menghuraikan perbezaan di antara perubahan kuantiti diminta dan perubahan permintaan.

No comments:

Post a Comment